MijnRVO.nl

  • Uw registratie bij ons

    U wilt zaken met ons doen, bijvoorbeeld een subsidie aanvragen. Of u start een landbouwbedrijf en moet daarvan gegevens aan ons doorgeven. Dan moet u zich eerst bij ons registreren. Bent u al bij ons geregistreerd en wijzigen uw gegevens, geef dat zo spoedig mogelijk aan ons door. Op deze pagina leest u hoe u zich laat registreren en hoe u wijzigingen doorgeeft.

Hoe registreren

U registreert zich door in te loggen met uw DigiD (particulieren) of eHerkenning (bedrijven en organisaties). Zodra u inlogt, wordt u geregistreerd. U krijgt dan van ons een relatienummer. Dit relatienummer vindt u in Mijn dossier bij Mijn gegevens wijzigen onder Direct regelen.

Lukt het registreren niet met DigiD of eHerkenning of woont u in het buitenland? Dan kunt u zich ook telefonisch laten registreren op 088 042 42 42. Houd dan uw BSN of uw KvK-nummer bij de hand, als u die heeft. U krijgt na ongeveer 2 weken een bewijs van inschrijving met uw relatienummer toegestuurd. Inloggen doet u met uw DigiD of met eHerkenning. Meer informatie over het online werken leest u op de pagina Inloggen, ondertekenen en machtigen.

Welke gegevens registreren we

Bij uw telefonische registratie vragen we u onder andere om de volgende gegevens:

  • BSN of KvK-nummer
  • woon- of vestigingsadres

U vult uw gegevens aan in Mijn dossier bij Mijn gegevens wijzigen (eerst inloggen). U voert daar uw e-mailadres, uw telefoonnummer, uw postadres en uw rekeningnummer in.

Wijzigingen in uw registratie

U bekijkt uw geregistreerde gegevens in Mijn dossier (eerst inloggen). Wilt u gegevens wijzigen? Dat doet u ook daar. Niet alle gegevens kunt u wijzigen. Er zijn gegevens die we krijgen vanuit andere registers: de GBA (Gemeentelijke Basisadministratie) voor het BSN en het Handelsregister van de Kamer van Koophandel voor het KvK-nummer. Zijn er wijzigingen in die gegevens, dan krijgen we die automatisch door.

Deze gegevens wijzigt u zelf:

  • rekeningnummer
  • correspondentieadres
  • telefoonnummer en faxnummer
  • e-mailadres
  • uw postvoorkeur: hier geeft u aan dat we onze post moeten richten aan een bepaald persoon of een afdeling binnen uw bedrijf. In de toekomst gaan wij hiervan gebruikmaken bij het adresseren van post. Ook geeft u aan of u informatieve post zoals nieuwsbrieven wilt ontvangen.

De volgende gegevens van het BSN en KvK-nummer kunt u niet wijzigen.

BSN:

  • naam
  • woonadres
  • geboortedatum
  • overlijdensdatum

KvK-nummer:

  • naam van het bedrijf
  • vestigingsadres
  • opheffingsdatum

Als u deze gegevens bij uw gemeente of de Kamer van Koophandel wijzigt, krijgen wij die door en verwerken we ze in uw registratie bij ons.

Doorgeven van KvK-nummer

Bent u bij ons geregistreerd en ook ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan staat het KvK-nummer bij uw naam in Mijn dossier. Is dit niet zo, geef dan uw KvK-nummer aan ons door. Dit doet u ook in Mijn dossier. Lukt dit niet, dan neemt u telefonisch met ons op.

Wat er na het doorgeven gebeurt, hangt af van het krijgen van een nieuw relatienummer.

Meer weten over Uw registratie bij ons?

Lees waarom en wanneer u zich bij ons moet registreren.

Direct regelen